Hasło
marketing zmysłów
Definicja
Marketing zmysłów (inaczej: marketing sensoryczny, marketing pięciu zmysłów), to ogół zabiegów (działań) mających oddziaływać na klientów (konsumentów) za pomocą bodźców odwołujących się do różnych zmysłów, tak aby kupowali oni odpowiednie produkty, aby produkty określonych marek bądź miejsca (najczęściej związane z tymi markami) wzbudzały w klientach odpowiednie skojarzenia (pożądane przez osoby sprzedające lub producentów). Słowo używane głównie przez osoby zajmujące (interesujące) się marketingiem.
Przykłady użycia


Marketing zmysłów. Słuch, smak i zapach. Zmysły odgrywają kluczową rolę w percepcji konsumentów oraz mają silny wpływ na ich decyzje zakupowe, dlatego marketing sensoryczny jest uznawany za niezbędne narzędzie wzmacniania więzi między marką a konsumentem. Zrozumienie potęgi ludzkich zmysłów i oddziaływanie na nie, pozwoli Ci stworzyć niezapomnianą atmosferę w Twoim sklepie stacjonarnym. (Źródło)

Wykorzystaj również węch, słuch i smak, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie. Marketing zmysłów dba o pozytywne doświadczenia klientów, zwiększając ich zaangażowanie i pozytywne skojarzenia z marką. (Źródło)

Dowiedz się, na czym właściwie polega marketing zmysłów i kiedy warto go zastosować. (Źródło)

W marketingu zmysłów percepcja zmysłowa i towazyszące jej uczucia są analizowane, i wykorzystywane w procesie projektowania oraz promocji produktu. (Źródło)

Marketing zmysłów w internecie. W działalności online nie chodzi o to, aby w każdym przypadku pobudzić wszystkie zmysły konsumenta. Ich wybór powinien być indywidualnie dobrany do charakteru marki, specyfiki usług i produktów. (Źródło)

Odsyłacze
Hasło zgłoszone
26 kwietnia 2023
Hasło opublikowane
26 kwietnia 2023
Zgłoszenie hasła
Jarosław Łachnik
Opracowanie hasła
Jarosław Łachnik
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google