Hasło
aromarketing
Definicja
Aromarketing (lub aromamarketing, marketing zapachowy, marketing zapachów) to ogół zabiegów (działań) mających oddziaływać na klientów (konsumentów) za pomocą zapachów, tak aby kupowali oni odpowiednie produkty, aby produkty określonych marek bądź miejsca (najczęściej związane z tymi markami) wzbudzały w klientach odpowiednie skojarzenia (pożądane przez osoby sprzedające lub producentów). Słowo używane głównie przez osoby zajmujące (interesujące) się marketingiem.
Przykłady użycia
Do tej pory, aby dotrzeć do świadomości klienta wykorzystywano jedynie dwa zmysły, wzrok i słuch. Już dawno udowodniono, że wywoływanie odpowiednich stanów emocjonalnych wpływa na decyzje handlowe nabywców produktu. Dziś coraz więcej firm stawia na zapach i do swojej strategii marketingowej włącza aromarketing. Aby uzyskać jeden spójny obraz danej marki potrzebna jest kombinacja obrazu, dźwięku i zapachu. (Źródło)

Na starcie należy podkreślić, że podstawowym zadaniem aromarketing lub marketingu zapachowe jest poprawienie (subiektywne) nastroju klienta przy użyciu konkretnych zapachów. Dzięki pozytywnemu wrażeniu jakie odniesie klient wchodząc do salonu tworzymy atmosferę (podstawę) zachęcającą do podjęcia decyzji zakupu. (Źródło)

Jest to zabieg określany scent marketingiem, aromarketingiem lub też marketingiem zapachów. Jednak zastosowanie perfum w lokalach handowych i usługowych to coś więcej niż marketing – to zapewnienie Klientom i Klientkom znacznie lepszych doznań zakupowych, czyli danie czegoś więcej niż konkurencja. (Źródło)

Na świecie aromarketing zapachowy dotarł już wszędzie zarówno do biur, fabryk jak i sklepów a także wykorzystywany jest w reklamie zewnętrznej. W San Francisco firma Arcade Marketing z Nowego Jorku stworzyła paski zapachowe „MagniScent”. (Źródło)
Informacja o rodzimości/obcości jednostki
W tej kategorii zaznaczono dwa tagi, ponieważ jednostkę można interpretować jako derywat słowotwórczy lub zapożyczenie.
Informacja słowotwórcza
Jeżeli jednostkę interpretowalibyśmy jako derywat, to byłaby ona złożeniem pochodzącym od wyrazów aro<mat> i marketing.
Informacja o pochodzeniu jednostki
Jeśliby jednostkę uznać za zapożyczenie, jej źródłem byłby angielski wyraz aromamarketing.
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
12 grudnia 2021
Hasło opublikowane
16 grudnia 2021
Zgłoszenie hasła
Jarosław Łachnik
Opracowanie hasła
Jarosław Łachnik
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google