Hasło
aromamarketing
Definicja
Aromamarketing (lub aromarketing, marketing zapachowy, marketing zapachów) to ogół zabiegów (działań) mających mających oddziaływać na klientów (konsumentów) za pomocą zapachów, tak aby kupowali oni odpowiednie produkty, aby produkty określonych marek bądź miejsca (najczęściej związane z tymi markami) wzbudzały w klientach odpowiednie skojarzenia (pożądane przez osoby sprzedające lub producentów). Słowo używane głównie przez osoby zajmujące (interesujące) się marketingiem.
Przykłady użycia
Aromamarketing to jedna z gałęzi współczesnego marketingu, która oddziałuje na podświadomość, wnika w struktury mózgu, tworząc wspomnienia, emocje, skojarzenia oraz relaksując i zachęcając do działania. Opiera się na świadomym i kontrolowanym wykorzystaniu zmysłu węchu. (Źródło)

Badania noblistów Richarda Axela i Lindy Buck są dowodem na to, że wrażenia zapachowe mogą wpływać na nasze decyzje. Choć badania te zostały upublicznione całkiem niedawno obecnie aromamarketing jest już absolutnym hitem, a efekty są zauważalne. Jak to działa? (Źródło)

Jakie korzyści aromamarketing daje dużym klinikom, a jakie mniejszym gabinetom? (Źródło)


Dzięki aromamarketingowi możliwe jest wpływanie na emocje klienta. Ludzie są z natury emocjonalni, więc w czasie zakupu kierują nimi pozytywne oraz negatywne doświadczenia związane z daną marką. Nadmiar bodźców wizualnych oraz dźwiękowych powoduje spadek oddziaływania tymi kanałami na nastrój klienta. Jest on coraz bardziej obojętny na strategie marketingowezwiązane z tymi kanałami. Inaczej jest ze zmysłem węchu, który był do tej pory rzadko używany podczas sprzedaży. (Źródło)

BLOG/ AROMA MARKETING Wszystko, co musisz wiedzieć o marketingu zapachów (Źródło)
Informacja o rodzimości/obcości jednostki
W tej kategorii zaznaczono dwa tagi, ponieważ jednostkę można interpretować jako derywat słowotwórczy lub zapożyczenie.
Informacja słowotwórcza
Jeżeli jednostkę interpretowalibyśmy jako derywat, to byłaby ona złożeniem pochodzącym od wyrazów aroma<t> i marketing.
Informacje dodatkowe
Wariant ortograficzny tej jednostki nie jest zgodny ze współczesną normą ortograficzną.
Warianty
aroma marketing
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
26 kwietnia 2023
Hasło opublikowane
26 kwietnia 2023
Zgłoszenie hasła
Jarosław Łachnik
Opracowanie hasła
Jarosław Łachnik
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google