Hasło
marketing zapachowy
Definicja
Marketing zapachowy (lub aromamarketing, aromarketing, marketing zapachów) to ogół zabiegów (działań) mających oddziaływać na klientów (konsumentów) za pomocą zapachów, tak aby kupowali oni odpowiednie produkty, aby produkty określonych marek bądź miejsca (najczęściej związane z tymi markami) wzbudzały w klientach odpowiednie skojarzenia (pożądane przez osoby sprzedające lub producentów). Słowo używane głównie przez osoby zajmujące (interesujące) się marketingiem.
Przykłady użycia
Chcesz zastosować marketing zapachowy w firmie, ale nie wiesz jaki zapach wybrać?  Poszukujesz wybranego zapachu?  Zadzwoń po bezpłatną poradę od eksperta aromamarkietningu. (Źródło)

Aromatyzacja przemysłowa dla biznesu i nie tylko. Profesjonalne rozwiązania marketingu zapachowego (Źródło)

Koncepcja marketingu sensorycznego zakłada przede wszystkim stworzenie wyjątkowej, charakterystycznej dla danego miejsca atmosfery, przy pomocy specjalnie zaaplikowanego zapachu w sklepie. W jakim celu? Jakie zastosowania ma marketing zapachowy i jak skutecznie stosować aromamarketing? (Źródło)

Marketing zapachowy to nowoczesna metoda wpływu, z której korzystają najwięksi biznesowi gracze. Może wpływać na postawy konsumenckie klientów i budować pozytywny wizerunek danej marki. Ale czy faktycznie jest to skuteczne? Na czym dokładnie opiera się taki marketing i czym się charakteryzuje? W tym wpisie postaramy się rozwiać te wątpliwości. (Źródło)
Informacja o rodzimości/obcości jednostki
W tej kategorii zaznaczono dwa tagi, ponieważ jednostka jest najprawdopodobniej kalką frazeologiczną.
Informacja o pochodzeniu jednostki
Połączenie najprawdopodobniej pochodzi od angielskiego scent marketing.
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
26 kwietnia 2023
Hasło opublikowane
26 kwietnia 2023
Zgłoszenie hasła
Jarosław Łachnik
Opracowanie hasła
Jarosław Łachnik
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google