Hasło
marketing pięciu zmysłów
Definicja
Marketing pięciu zmysłów (inaczej: marketing sensoryczny, marketing zmysłów) to ogół zabiegów (działań) mających oddziaływać na klientów (konsumentów) za pomocą bodźców odwołujących się do różnych zmysłów, tak aby kupowali oni odpowiednie produkty, aby produkty określonych marek bądź miejsca (najczęściej związane z tymi markami) wzbudzały w klientach odpowiednie skojarzenia (pożądane przez osoby sprzedające lub producentów). Słowo używane głównie przez osoby zajmujące (interesujące) się marketingiem.
Przykłady użycia
Marketing pięciu zmysłów to klucz do budowania brandów skutecznych i trwałych. Brandów – czyli mini religii, kultów skierowanych w stronę konkretnej „rodziny” produktów czy firmy. A wszystkie one również na emocjach i lojalności od wieków bazowały i bazują. (Źródło)
Słodki marketing pięciu zmysłów. Każdy z nas uwielbia słodycze, szczególnie te ofiarowane szczerze jako prezent. To one, jak żaden inny upominek, oddziałują na nasze zmysły, angażując smak, węch, węch, wzrok i dotyk. Może właśnie dlatego tak bardzo pokochali je marketerzy. (Źródło)
Marketing sensoryczny to inaczej marketing pięciu zmysłów. To nic innego jak rodzaj formy promowania produktów lub usług. Polega on na oddziaływaniu na podświadomość klienta, a w zasadzie na pięć zmysłów: wzrok, słuch, węch, dotyk oraz smak. (Źródło)
Marketing pięciu zmysłów – jak rozkochać konsumenta w swojej marce? (Źródło)
Marketing sensoryczny lub marketing pięciu zmysłów to forma promowania produktów, która działa bezpośrednio na podświadomość konsumenta. Głównym celem tego typu marketingu jest oddziaływanie na zmysły człowieka [...]. (Źródło)Informacja o rodzimości/obcości jednostki
Jednostka uznana została za rodzimą, ponieważ redaktorom w momencie opracowywania hasła nie udało się dotrzeć do pierwowzoru angielskiego.
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
26 kwietnia 2023
Hasło opublikowane
26 kwietnia 2023
Zgłoszenie hasła
Jarosław Łachnik
Opracowanie hasła
Jarosław Łachnik
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google