Hasło
follow-up
Definicja
Follow-up to wiadomość wysłana przez firmę, organizację, instytucję itp. osobom, z którymi miały one wcześniej kontakt (np. klientom, dziennikarzom). Jej celem jest przede wszystkim podtrzymanie tego kontaktu. Słowo używane w środowisku osób związanych z marketingiem.
Przykłady użycia
Wszyscy dobrze znamy zwrot „Dzień dobry, chciałem się tylko upewnić…”. To chyba najbardziej utarty follow-up w sprzedaży – tak popularny, że aż nieefektywny. Może właśnie dlatego, że widzieliśmy go już tyle razy, sami rzadko dostajemy na niego odpowiedź. (Źródło)

Żeby skorzystać z Twoich usług klient musi przede wszystkim o Tobie pamiętać. Przypomnienia/Follow-up to gwarancja, że kontakt się nie urwie - Sugester przypomni Ci o potrzebie "przypomnienia się" kontrahentom. Dzięki temu masz pewność, ze nie zmarnujesz okazji na zawarcie nowej transakcji. (Źródło)

Brak odpowiedzi na wysłany materiał może mieć różne przyczyny. Po pierwsze, temat jest nieodpowiedni dla danej redakcji czy dziennikarza – zanim weźmiemy się za follow-up sprawdźmy czy dobrze zaplanowaliśmy wysyłkę. Po drugie, dziennikarze mogli już podejmować dany temat i uważają, że został wyczerpany – zanim zadzwonimy, warto prześledzić ostatnie publikacje. Są także sytuacje, w których follow-up jest obowiązkowy – potwierdzenie udziału na 1-2 dni przed planowanym wydarzeniem jest konieczne, nawet jeśli tydzień wcześniej dziennikarz potwierdzał swoją obecność. (Źródło)

Według badań Woodpecker średni współczynnik odpowiedzi może wzrosnąć nawet o 22% już przy wysyłce jednego maila z follow-upem! (Źródło)

Follow upem będzie np. mail z podsumowaniem i szybkim uzupełnieniem, wysłany do klienta po spotkaniu. Ale to też próby przypominania się i kontaktu w trakcie sprzedaży, m.in. po wysłaniu oferty. (Źródło)

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki metodzie follow up? (Źródło)

Brak follow upu to najlepsza droga do utraty leada. Pozyskiwanie kontaktów jest kosztowne, dlatego im wcześniej uświadomimy sobie, że przedwczesna rezygnacja z follow upów prowadzi do generowania strat, tym lepiej dla budżetu firmy. (Źródło)

Wspieramy naszych klientów  w osiąganiu jak najwyższych rezultatów w ramach umiejętności nabytych na szkoleniach poprzez  sesje, folow-up, sesje coachingowe oraz pomoc w przygotowaniu szkoleń e-learningowych. (Źródło)

3h szkolenie online: KROK PO KROKU FOLOW UP […] TERAZ TYLKO 47zł (Źródło)
Informacja o pochodzeniu jednostki
Źródłem wyrazu jest angielski follow-up oznaczający m.in. kontynuację, używany w środowisku marketingowców w znaczeniu, które przeszło (wraz z formą) do polszczyzny.
Warianty
Wymowa
[foloł ap]
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
31 października 2022
Hasło opublikowane
31 października 2022
Hasło zaktualizowane
23 sierpnia 2023
Zgłoszenie hasła
Katarzyna Kłosińska
Opracowanie hasła
Katarzyna Kłosińska
Aktualizacja hasła
Katarzyna Kłosińska
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google