Hasło
marketing sensoryczny
Definicja
Marketing sensoryczny (inaczej: marketing zmysłów, marketing pięciu zmysłów) to ogół zabiegów (działań) mających oddziaływać na klientów (konsumentów) za pomocą bodźców odwołujących się do różnych zmysłów, tak aby kupowali oni odpowiednie produkty, aby produkty określonych marek bądź miejsca (najczęściej związane z tymi markami) wzbudzały w klientach odpowiednie skojarzenia (pożądane przez osoby sprzedające lub producentów). Słowo używane głównie przez osoby zajmujące (interesujące) się marketingiem.
Przykłady użycia
Czy spontaniczny zakup – jak przyjęło się mówić w środowisku klientów – rzeczywiście jest taki spontaniczny? A może są pewne elementy, które motywują, a nawet prowokują do zakupu? Na omawianym wyżej przykładzie o zakupie w dużej mierze zdecydowała nie tyle sama interesująca książka, co przekaz podprogowy w postaci lecącej w tle muzyki. Jak to możliwe? Wszystko dzięki technice zwanej marketingiem sensorycznym, która z każdym rokiem cieszy się większym uznaniem ze względu na dużą skuteczność utwierdzającą w przekonaniu, że używając odpowiednich bodźców na człowieku, możemy wpłynąć na jego samopoczucie i chęć zakupu. (Źródło)

Marketing sensoryczny określany również jako marketing zmysłów lub marketing pięciu zmysłów, ma za zadanie wywołać pożądane decyzje zakupowe konsumenta, wzbudzić emocjonalne przywiązanie do marki oraz ugruntować jej świadomość, wyróżniając ją na tle innych firm. Marketing sensoryczny oddziałuje na klienta za pomocą pięciu bodźców sensorycznych. (Źródło)

Marketing sensoryczny coraz częściej wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Dzięki działaniu zmysłów klient jest więc w stanie nabyć produkt (działanie pozytywne dla marki) bądź – wręcz przeciwnie – zrezygnować z zakupu (działanie negatywne dla marki). Marketing sensoryczny stanowi innowacyjną i niezwykle ważną gałąź marketingu, o której powinny dyskutować wszystkie firmy, w tym firmy e-commerce, dążące do rozwoju i wysokich wyników sprzedażowych. (Źródło)

Przełom listopada i grudnia. Centra handlowe oraz sklepy internetowe ogarnia prawdziwy szał zakupowy. Czasem klienci wchodzą do sklepów lub na strony w poszukiwaniu konkretnych produktów, niekiedy – dopiero rozglądają się za prezentem. Najczęściej jednak kupują więcej, niż zamierzali. Dlaczego? Czy ma z tym coś wspólnego marketing sensoryczny? (Źródło)
Informacja o rodzimości/obcości jednostki
W tej kategorii zaznaczono dwa tagi, ponieważ jednostka jest najprawdopodobniej kalką frazeologiczną.
Informacja o pochodzeniu jednostki
Połączenie najprawdopodobniej pochodzi od angielskiego sensory marketing lub sensory branding.
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
26 kwietnia 2023
Hasło opublikowane
26 kwietnia 2023
Zgłoszenie hasła
Jarosław Łachnik
Opracowanie hasła
Jarosław Łachnik
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google