Hasło
zimny mail
Definicja
Niektórzy ludzie, głównie w środowisku marketingowym, zimnym mailem często żartobliwie nazywają niezamawiany, niepożądany kontakt mailowy z potencjalnym lub stałym klientem w celach handlowych lub reklamowych.
Przykłady użycia
Cold mailing (tzw. zimne maile) często wywołuje mieszane odczucia. Wielu osobom kojarzą się z nachalnymi ofertami handlowymi, denerwującymi reklamami, a nawet spamem. Tymczasem kampanie cold mailingowe to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Dzięki nim można szybko trafić do potencjalnych klientów i nawiązać z nimi współpracę. (Źródło)

Istnieje wiele schematów i metod pisania zimnych maili. Jednym z nich jest np. uświadomienie odbiorcy problemu („Zauważyłem, że na Pana stronie nie ma chatu, który ułatwiłby kontakt klientom firmy”), ukazanie dobrych cech odbiorcy, na podstawie których chce się nawiązać z nim współpracę („Wiem, że jest Pan jednym z najlepszych specjalistów w swojej branży”) albo prośba o kontakt do osoby decyzyjnej. (Źródło)

Poza dobrym, spersonalizowanym tytułem ważna jest personalizacja samej treści. To drugi element dobrego „zimnego maila”. (Źródło)
Informacja o rodzimości/obcości jednostki
Frazeologizm zimny mail jest kalką, dlatego został otagowany jednocześnie jako jednostka przejęta z języka obcego i jednostka powstała na gruncie języka polskiego.
Informacja o pochodzeniu jednostki
Źródłem frazeologizmu zimny mail jest angielski idiom cold e-mail oznaczający ‘niepożądany kontakt mailowy w celach reklamowych’ (por. https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/cold-calling).
Odsyłacze
Hasło zgłoszone
27 czerwca 2021
Hasło opublikowane
27 czerwca 2021
Zgłoszenie hasła
Dagmara Banasiak
Opracowanie hasła
Dagmara Banasiak
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google