Hasło
sportwashing
Definicja
Mianem sportwashingu określa się zaangażowanie firm, instytucji i państw w organizację i promocję wydarzeń sportowych w celu osiągnięcia partykularnych korzyści, np. wybielenia lub ocieplenia wizerunku. Słowo wartościujące negatywnie, używane głównie w tekstach publicystycznych.
Przykłady użycia
Wraz z Igrzyskami Olimpijskimi w Chinach i Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w Katarze w wielkim stylu wrócił temat sportwashingu. Zjawisko to stało się już na tyle powszechne, że praktycznie go nie dostrzegamy. Promocja autorytarnych reżimów poprzez sport ma się niestety bardzo dobrze. (Źródło)

Sportwashing – ciemna strona mundialu w Katarze (Źródło)

Sport to nośnik wielu pozytywnych wartości. Tkwi w nim również olbrzymi potencjał biznesowy oraz marketingowy. Wykorzystać można to na rozmaite sposoby, np. propagując różne wzniosłe idee. Lub też wręcz przeciwnie – gdy z jego pomocą chce się wybielić własną osobę, instytucję, a nawet całe państwo. Tym właśnie jest sportwashing. (Źródło)

Sport, polityka, sportwashing - czy można dziś kibicować bez wyrzutów sumienia? (Źródło)
Odsyłacze
Informacja o pochodzeniu jednostki
Słowo zapożyczone z języka angielskiego (Collins Dictionary).
Wymowa
[sportłoszink]
Hasło zgłoszone
22 października 2022
Hasło opublikowane
22 października 2022
Zgłoszenie hasła
Kaja Kiełpińska
Opracowanie hasła
Kaja Kiełpińska
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google