Hasło
potykacz
Definicja
Potykaczem nazywa się nieco żartobliwie stojak (często w formie tablicy kredowej) ustawiany na zewnątrz punktu, lokalu (zazwyczaj na chodniku), na którym umieszcza się jego reklamę, informacje o promocjach, czasem o świadczonych usługach.
Przykłady użycia
Reklama zewnętrzna w formie potykaczy reklamowych doskonale sprawdza się aby zainteresować przechodzące osoby ofertą specjalną sklepu czy zakładu usługowego. Stojaki reklamowe na ulicy używane są także w przypadku, gdy punkt jest schowany a potykacz ustawimy w pobliskim miejscu o dużym nasileniu ruchu pieszego. (Źródło)
Na chodnikach i deptakach pojawiło się ostatnio bardzo dużo potykaczy reklamowych. Coraz trudniej jest więc zwrócić uwagę przechodniów. Dzisiaj nie wystarczy samo zapraszamy czy polecamy. Na potykaczu musi dziać się coś takiego co skupi uwagę potencjalnego klienta. Poniżej przedstawiamy 6 zasad sukcesu reklamy na potykaczu […]. 1. Określ cel reklamy na potykaczu: Twój cel reklamy na potykaczu jest oczywisty. Ty chcesz przekonać jak najwięcej osób do skorzystania z tego co oferujesz. Określenie celu reklamy na potykaczu dotyczy Twojego potencjalnego klienta. […] Musisz postarać się o coś bardziej oryginalnego, zaskocz lub rozbaw. Nie bądź oczywisty, nie bój się prowokować. 2. Traktuj potykacz jako znak informacyjny: […] Przejście obok potykacza zajmuje jedynie krótką chwilę i tylko tyle masz czasu aby przekazać swój komunikat. Im jest on bardziej widoczny, tym reklama skuteczniejsza. […] 5. Dynamika reklamy na potykaczu: Potykacze są najczęściej dwustronne, tzn. że mają one tablice kredowe z obu stron. Kto powiedział jednak, że z obu stron mają one wyglądać tak samo? Potykacz możesz tak ustawić, aby zaciekawiony przechodzień chciał odczytać jego treść i z drugiej strony. Niech on będzie widoczny, ale pamiętaj, że nie może on barykadować przejścia! Potykacze pozwalają na łatwą i szybką zmianę treści. Zmieniaj więc co jakiś czas wygląd potykacza, by klient nie znudził się i nie zobojętniał. Regularna zmiana treści potykacza wywoła ciekawość i przysporzy Ci stałych klientów. (Źródło)
Potykacze reklamowe kojarzą się przede wszystkim ze ścieralnymi tablicami ustawianymi przed konkretną jednostką. Przysłowiowym kluczem do sukcesu była w tym przypadku możliwość zmieniania treści. Kreatywne, dobrze przygotowane hasło reklamowe to gwarancja, że klient zainteresuje się konkretną propozycją. Chcąc osiągnąć pożądane efekty warto zadbać o to, by potykacz posiadał logo firmy lub adres strony www. (Źródło)
Informacja o przyczynie umieszczenia jednostki w słowniku
Słowo to, choć nie rejestrowane w słownikach języka ogólnego, prawdopodobnie funkcjonowało w polszczyźnie przed rokiem 2003 w ogólnym znaczeniu 'coś, o co można się potknąć' (por. taki sens tego wyrazu występujący w Narodowym Fotokorpusie Języka Polskiego). W wypadku potykacza w znaczeniu zarejestrowanym w tym słowniku mamy więc do czynienia z neosemantyzacją.
Hasło zgłoszone
8 listopada 2021
Hasło opublikowane
11 listopada 2021
Zgłoszenie hasła
Dagmara Banasiak
Opracowanie hasła
Dagmara Banasiak
Informacja graficzna w Google
Informacja frekwencyjna w google